Den finlandssvenska spelmansstämman i Närpes inleddes med en samling i Frans Henriksonssalen på fredagskvällen. Gästerna hade samlats och hälsades välkommen av Närpes spelmansgille och folkdansarna (bilden) och sedan var Lasse Eriksson i tur och stadsdirektör Mikaela Björklund hälsade välkommen.
Stämman fortsätter på lördag och söndag, se text-tv sid 102

fredag, juni 26, 2026